Twitter og IBM g?r sammen om ? forvandle bedrifters beslutningsprosesser

Oslo ? 5. november 2014: Twitter og IBM (NYSE: IBM) kunngjorde forrige uke et banebrytende partnerskap som vil bidra til ? forvandle organisasjoners forst?else av kunder, markeder og trender samt prege alle typer forretningsbeslutninger. Samarbeidet forener data fra Twitter, med IBMs skybaserte analyser, samhandlingsplattformer og konsulenttjenester.
Samarbeidet fokuserer p? tre omr?der:
Integrasjon av Twitterdata og IBMs analysetjenester i nettskyen: IBM planlegger ? tilby data fra Twitter som en del av utvalgte skybaserte tjenester. Eksempler p? slike tjenester er IBM Watson Analytics, en ny kognitiv tjeneste som bringer intuitive visualiserings- og prediksjonsfunksjoner til bedriftsbrukere ? og en skybasert tjeneste som gj?r at utviklere kan bygge inn datatjenester i applikasjoner. Entrepren?rer og programvareutviklere vil ogs? kunne integrere Twitterdata i nye skytjenester som bygges med IBMs Watson Developer Cloud eller IBM Bluemix «platform-as-a-service».
Ny dataintensiv funksjonalitet for bedrifter: IBM og Twitter vil levere et sett med bedriftsapplikasjoner som skal bidra til ? forbedre forretningsbeslutninger p? tvers av bransjer og fagfelt. Den f?rste fellesl?sningen vil integrere Twitterdata med IBM ExperienceOne-l?sninger for kundeh?ndtering, slik at medarbeidere innen salg, markedsf?ring og kundeservice skal kunne kartlegge holdninger og atferd og dermed bedre engasjere og st?tte kundene.
Spesialisert bedriftsr?dgivning: Konsulenter i IBM Global Business Services, f?r tilgang til data fra Twitter for ? styrke sine tjenesteleveranser til ulike bransjer. I tillegg vil IBM og Twitter samarbeide om ? utvikle unike l?sninger for bestemte bransjer. Dette inkluderer banktjenester, forbrukerprodukter, detaljhandel, reiseliv og transport. Samarbeidet vil bygge p? kompetansen til titusenvis av konsulenter og profesjonelle applikasjonsutviklere innenfor IBM Global Business Services, deriblant konsulenter fra bransjens eneste integrerte strategi- og analysevirksomhet og IBM Interactive Experience, verdens st?rste digitale byr?.
«Twitter gir oss en kraftig ny linse til ? betrakte verden med ? b?de som plattform for flere hundre millioner forbrukere og forretningsfolk, og som et sted der trender kan plukkes opp», sier Ginni Rometty, toppsjef og styreleder i IBM. «Dette samarbeidet, som bygger p? IBMs ledende skybaserte analyseplattform, vil hjelpe kundene med ? supplere forretningsbeslutninger med en helt ny type data. Dette er det ferskeste eksempelet p? hvordan IBM redefinerer bedriftsmarkedet.»
«N?r det gjelder bedriftsendring, st?r IBM som en ubestridt global leder i ? hjelpe bedrifter med ? dra nytte av ny teknologi», uttaler Dick Costolo, administrerende direkt?r i Twitter. «Dette viktige partnerskapet med IBM vil endre m?ten forretningsbeslutninger blir tatt p? ? fra ? identifisere nye markedsmuligheter til bedre ? engasjere kunder, partnere og ansatte.»
Med utviklingen av nye l?sninger for bedre forretningsbeslutninger p? tvers av bransjer og fagfelt vil IBM og Twitter kunne supplere eksisterende datakilder og dermed legge til rette for bedre beslutninger. Integrasjonen av sosiale data og foretaksdata kan for eksempel sette fart i produktutviklingen ved ? forutsi langsiktige trender eller gj?re det lettere ? ta ut ettersp?rselsprognoser basert p? sanntids-data som f.eks v?rdata.
«IBM tilf?rer en unik kombinasjon av skybaserte analysel?sninger og et team for globale tjenester som kan hjelpe bedrifter med ? utnytte disse unike dataene», fremholder Chris Moody, viseadministrerende direkt?r med ansvar for Twitters datastrategi. «Mange selskaper har gode erfaringer med bruk av Twitterdata ? fra mer effektiv lagerstyring hos produsenter til rask produktutvikling hos leverand?rer av forbrukerelektronikk. Partnerskapet med IBM vil muliggj?re en raskere innovasjon over et bredt spekter av brukstilfeller i st?rre skala.»
IBM har ogs? etablert verdens mest omfattende portef?lje innenfor «Big Data»- og analyser?dgivning, samt teknologiekspertise basert p? erfaring fra mer enn 40 000 tilfeller av kundekontakt innen data og analyse. Denne analyseportef?ljen spenner over forskning og utvikling, l?sninger, programvare og maskinvare, og omfatter mer enn 15 000 analysekonsulenter, 4000 analysepatenter, 6000 forretningspartnere innen bransjel?sninger samt 400 IBM-matematikere som hjelper kunder med ? bruke «Big Data» til ? forvandle organisasjonene sine.
Du finner mer informasjon om det nye samarbeidet mellom Twitter og IBM p? www.ibm.com/IBMandTwitter og https://blog.twitter.com/ibm, eller du kan f?lge dialogen p? #IBMandTwitter.

Link til pressemelding (US)

Kontaktperson IBM Norge
Otto Backer Solberg, pressekontakt
Mobil: 4153 5303
e-post: [email protected]

Vi hjelper virksomheter og organisasjoner i privat og offentlig sektor ? utnytte potensialet og muligheter i analyse av stordata, skyl?sninger og sosiale dialogverkt?y. Disse teknologiene representerer endringskrefter for m?ten samfunnet og virksomheter fungerer p?. Integrert og sammenkoblet p? en sikker m?te legger de grunnlag for vekst og store konkurransefordeler. I det globale IBM arbeider mer enn 400 000 ansatte i 170 land for et samfunn der innovasjon, mobilitet og sosial samhandling bidrar til ?kt produktivitet og effektivitet. I Norge har vi siden 1935 hjulpet sm? og store virksomheter og organisasjoner ? arbeide smartere. Det skal vi fortsette med.

Authors

Related posts

Top