7 av 10 kvinner s?ker opp daten p? nettet

Match.com har utf?rt en omfattende unders?kelse via TNS (LoveGeistTM), som avdekker single nordmenns bruk av teknologi i datinghverdagen. Nettvanene til om lag 1500 single norske respondenter viser at kvinner er mer online enn menn, de s?ker oftere informasjon og benytter seg i st?rre grad av mobilteknologi.
Snoking p? nettet har blitt stuerent. Hele seks av 10 nordmenn sier det er sannsynlig at de s?ker opp en person p? nettet f?r de treffes for f?rste gang. Kvinner er langt mer ivrige etter ? s?ke opp informasjon om en date, og s? mange som syv av 10 sier de vil unders?ke vedkommende litt n?rmere. Sammenlignet oppgir kun 54 prosent av single europeiske kvinner det samme. Derimot er ikke norske menn de mest ivrige p? netts?k – kun halvparten s?ker opp kvinnen i forkant.
Foretrekker SMS etter date
Videre viser unders?kelsen at nordmenn foretrekker ? f?lge opp daten p? SMS. S? mange som seks av 10 kvinner og 41 prosent av menn foretrekker ? sende en ?takk for sist? via SMS. 30 prosent foretrekker ? ringe, mens kun 4 prosent tar kontakt via sosiale medier.
Kvinner er mer P?(logget)
Mobilen har blitt v?rt viktigste verkt?y for nettdating. N? tilpasser Match.com seg nordmenns ?nsker og behov og tar med nettdatingen ut i gata og i hverdagen. Statistikk hentet ut fra Match.com sin dating-app viser at nordmenn logger seg p? mobiltjenesten hele fem ganger hver dag. Til sammenligning kobler vi oss p? PC tre ganger daglig. To av 10 norske medlemmer p? Match.com logger seg p? tjenesten via mobilen daglig – mens 23 prosent av kvinnene oppgir at de logger seg p? mobilen daglig, gj?r 17 prosent av mennene det samme.
?Vi ser at norske single er stadig mer presset p? tid, og ?nsker ? fylle den s?kalte ?lille tiden? vi tilbringer p? bussen, i lunsjen og p? vei til og fra m?ter. Ved ? tilby dating via mobil ?nsker vi ? tilpasse oss de singles vaner og gj?re det lettere ? finne en date? ogs? i en travel hverdag Vi ser at stadig flere av Match.com sine medlemmer g?r fra nett til mobil. Brukervennlighet samt enkel tilgang til mobile tjenester vil bli stadig viktigere, og bidra til forme datinghverdagen i tiden som kommer?, sier Anna Bofeldt i Match.com.

Fakta om unders?kelsen
*LoveGeistTM, den ?rlige europeiske referansestudien om single og dating. Unders?kelsen er gjennomf?rt online av TNS Sofres p? vegne av Meetic Group mellom 29. oktober og 23. november 2012. 10 561 voksne single mellom 18 og 65 ?r i syv europeiske land (Frankrike, Tyskland, Italia, Nederland, Norge, Spania og Sverige) har v?rt med i unders?kelsen. 1 508 norske respondenter utgj?r det representative utvalget. Single defineres som personer som ikke er i et forhold, uavhengig av deres sivilstatus. Ved analysen er dataene n?ye m?lt for ? reflektere sammensetningen av antall single per land basert p? alder og kj?nn. Ved beregning av statistikk p? europeisk niv? har landenes st?rrelse og innbyggertall blitt tatt i betraktning.
Om Match.com
Match.com ble grunnlagt i USA i 1995 og har v?rt p? det nordiske markedet siden 2002. Vi finnes i 25 land og tilbyr v?re medlemmer den beste m?ten ? treffe en date p?. I Norge tar 12 000 medlemmer kontakt med hverandre hver dag. Match.com Norge er en del av IAC/InterActiveCorp. IAC er et internasjonalt markedsledende selskap i internettbransjen som omfatter mer enn 150 ulike varemerker og produkter. Se www.match.no for mer informasjon.

Vedlagte filer

Authors

Related posts

Top