Akelius og Visma tegner samarbeidsavtale

Oslo 31. mai 2013 ? Canon Europa lanserer n? en spennende, ny kampanje med den kreative tittelen ?Inspirasjon til ? ta neste steg?. Kampanjen, som er Canons f?rste kampanje som omfatter samtlige produktkategorier i b?de forbruker- og proffsegmentet, gjenspeiler Canons strategiske m?l om ? bli en livslang leverand?r av bilde- og utskriftsprodukter for v?re kunder, samtidig som vi gir dem verkt?yene, kunnskapen og inspirasjonen de trenger for ? ta ?neste steg? i foto- og utskriftsverdenen. Kampanjen kj?res i hele Europa, Midt?sten og Asia til godt over sommeren.
Dette er en omfattende print- og onlinekampanje i blant annet livsstilsmagasiner og publikasjoner om forbrukerteknologi. De inspirerende bildene som brukes i kampanjen, er tatt av Canon-ambassad?ren Lorenzo Agius.
Kampanjen er et resultat av Canons kunnskap om at forbrukerne ?nsker ? l?re mer, bli tryggere p? og videreutvikle egne ferdigheter p? alle omr?der av bilde- og utskriftsteknologien. Under planleggingen av kampanjen ble det gjort unders?kelser[i] som viste at forbrukerne sv?rt gjerne ville ta et steg videre i fotoverdenen, men at det kan f?les litt overveldende. Mange ?nsket seg derfor mer veiledning og informasjon om ulike produktalternativer – og om hvordan de kan l?re mer og forbedre egne ferdigheter.
Som det ledende merket innen bilde- og utskriftsteknologier, har Canon lang erfaring med ? guide brukerne i foto- og utskriftslandskapet ? enten de ?nsker ? oppgradere fra kompaktkamera til digitalt speilreflekskamera eller vil eksperimentere med ulike opptakssituasjoner, for eksempel fotografering i svakt lys. Den nye kampanjen gjenspeiler b?de dette og Canons visjon om ? gi alle muligheten til ? oppdage bildets makt ? ?The Power of Image?.
? ?Inspirasjon til ? ta neste steg? er en kampanje som virkeliggj?r Canons ?nske om ? gi forbrukerne alt de trenger for ? ta ?neste steg? i bilde- og utskriftsverdenen, sier Nigel Taylor, Consumer Imaging Marketing Communications Director hos Canon Europe. ? Vi ?nsker ? inspirere og hjelpe alle til ? ta ?neste steg? ? det v?re seg innen fotografering, videofilming eller fotoutskrift. Canon har produkter som passer alle niv?er ? enten du er nybegynner eller profesjonell.
Kampanjen er mer enn en markedsf?ringsidé ? den er et synlig bevis p? v?rt sterke engasjement formidlet i alle markedsf?ringskanaler.
?Inspirasjon til ? ta neste steg? vil v?re synlig i butikker i hele Europa med i?ynefallende butikkreklame med de samme bildene som i annonsene. Budskapet vil ogs? bli formidlet i sosiale medier.
I tillegg har vi opprettet et eget nettsted for kampanjen, og der vi blant annet vil ha nyttige oppl?ringsvideoer som skal inspirere forbrukerne til ? ta ?neste steg?.
? Videoinnhold spiller en sentral rolle i kampanjen, sier James Gregory, Consumer Imaging Campaign Manager for Canon Europe. ? Forbrukerne ettersp?r videoinnhold som kan brukes og deles gjennom digitale kanaler, og kampanjen inneholder derfor en rekke inspirerende oppl?ringsvideoer.
Arbeidet med ? lage kampanjen var omfattende med 3 opptak p? 12 ulike steder. Teamet brukte hele 63 Canon-kameraer og 27 EF-objektiver til ? ta bildene – noe som demonstrerer bredden og fleksibiliteten i Canons produktutvalg.
Seerne tas med p? en reise gjennom en rekke ?yeblikk som viser Canon-brukere som tar neste steg med mange ulike produkter ? kompaktkameraer, digitale speilreflekskameraer, videokameraer, skrivere og Canons Cinema EOS-serie er alle sammen representert. Det vises mange spennende situasjoner der brukerne tar ?neste steg? og m?ter nye utfordringer innen opptak og utskrift, som for eksempel ? fotografere med zoom mens de padler ved en imponerende isbre eller fotografere stjernehimmelen i svakt lys.
Canon har utviklet kampanjen i samarbeid med McGarry Bowen, Canon Europes faste reklamebyr?, og PHD har st?tt for alle mediekj?p.

[i] Unders?kelse utf?rt av RS Consulting

Bakgrunnsdata om Canon

Canon Inc. er et verdensomspennende konsern med over 160 000 ansatte. Med et lidenskapelig forhold til bilder, har Canon etablert seg som ledende innen bildekommunikasjon og dokumenth?ndtering for konsumenter, kontor- og produksjonsmilj?er. Canons produkter strekker seg fra kompakt- og speilreflekskameraer, til produkter innen kringkasting og medisin, samt multifunksjonsskrivere og produksjonssystemer ? i tillegg til en rekke verdi?kende tjenester.
Canon Norge har rundt 320 medarbeidere og er representert ved 13 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger p? Holmlia i Oslo.

Authors
Top