Nettverksprodukter

AllTele velger fakturatjenester fra PayEx

F? ting er like irriterende som tregt nett, og mange opplever det som frustrerende ? ikke vite om man f?r det en betaler for eller ikke. Det er imidlertid veldig lett ? kontrollere via online verkt?y.
Videoer som henger, bilder og nettsider som tar en evighet ? laste inn… Det kan oppleves sv?rt frustrerende n?r internett henger, og bredb?ndsleverand?rer er ikke kjent for ? v?re veldig god p? kundeservice. Det gj?r at mange kvier seg for ? klage.
– Jeg h?per at det med kundeservice hos bredb?ndsleverand?rer er en myte, for vi jobber knallhardt for at v?re kunder skal oppleve oss som im?tekommende, profesjonelle og hyggelige. Det tror jeg ogs? konkurrentene v?re jobber for, sier Nina Vesterby, leder for HomeNet (tidligere Broadnet Privat).
– Men jeg tror nok det historisk har v?rt et problem med komplisert IT-sjargong hos leverand?rene, i tillegg til begrensede muligheter for ikke-tekniske kunder ? sjekke ting p? egenh?nd. Men dette har endret seg veldig den senere tiden, fortsetter hun.
?kt bevissthet om hastighet
Bevisstheten og kravene rundt bredb?nd og nedlastingshastigheter har vokst ettersom internett har modnet og vi sender stadig st?rre filer over nett. Stadig flere ettersjekker ogs? leverand?ren sin ved ? teste hastigheten via nettsider som Speedtest.net.
– Det er en ?velse alle b?r gj?re. Og hvis en har flere maskiner b?r en gj?re det p? alle. Er det forskjeller i lastetiden p? de ulike maskinene er det et sterkt signal om at du kanskje har et virus p? en av maskinene, sier Vesterby.
– Bevissthet rundt sikkerhet p? nett er kanskje den st?rste hygienefaktoren for ? beholde en god bredb?ndshastighet.
En annen kilde til problemer er modemet og tr?dl?se routere. Ofte kan en enkel rebooting (sl? av og p?) hjelpe.
Hastigheten b?r sjekkes jevnlig
HomeNet operer med én fast lavpris uten garantert hastighet, men oppfordrer likevel sine kunder ? holde ?ye med hastigheten.
– Det er riktig. Det koster ikke mer ? levere 15MB per sekund enn 5 MB per sekund, derfor ?nsker vi ? ha en fast lav pris og leverer s? h?y hastighet som det er mulig ? levere p? abonnentens adresse. Vi oppfordrer alle kunder til ? sjekke jevnlig og melde fra om avvik, slik at vi tidligst mulig kan oppdage feil i leveransen, og snu en d?rlig kundeopplevelse til en god, avslutter lederen i HomeNet.
Om HomeNet
HomeNet er en del av Broadnet AS og leverer bredb?nd til privatmarkedet. HomeNet tilbyr maks hastighet til lavest pris. I praksis betyr dette at alle ADSL-kunder i eget nett betaler kun kr 295 pr. m?ned, og f?r s? h?y hastighet som det er mulig ? levere. HomeNet tilbyr ogs? fiber med sv?rt h?ye hastigheter i utvalgte byer i Norge.
HomeNet er nr. 1 p? Telepriser.no og har som m?l ? levere bredb?nd med den aller beste kundeopplevelsen.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy