Ateles lanserer ny netthandel for Gresvig p? rekordtid

Ateles og Gresvig signerte avtalen i august med offisiell prosjektstart i september. I midten av desember kunne de sammen lansere en helt ny oppdatert nettbutikk for Gresvigs varemerke G-MAX.
E-handelsl?sningen er gjort om helt fra bunnen av og den nye netthandelen er basert p? Magento som erstatter en gammel episerver l?sning. Hovedfokus i prosjektet har v?rt ? skape nye integrasjoner mellom de forskjellige virksomhetssystemene, ?ke effektiviteten og skape forutsetninger for ? bygge Norges beste nettbutikk. Den nye Magentol?sningen er fullt integrert, b?de med butikkdatasystemet, Product Information Management systemet og med n?dvendige betalings- og logistikkleverand?rer. P? kun 3 m?neder har Gresvig f?tt et helt nytt utgangspunkt for ? videreutvikle sin netthandel. Systemene er sammenkoblet gjennom en helt ny arkitektur som er forberedt for ? integrere flere forskjellige salgskanal og exekvere en omnichannelstrategi.
I den nye l?sningen finnes ogs? bedre muligheter for markedsf?ring gjennom et kraftfullt CMS, utviklet i Pimcore. Gresvig kan n?, p? en enklere og mere fleksibel m?te, arbeide med innhold til netthandelen. I tillegg har nettbutikken responsive design slik at den tilpasser seg forskjellige digitale flatest?rrelser, som for eksempel mobiltelefoner og nettbrett.
?Vi vet at vi hadde urimelig h?ye krav til denne leveransen, men Ateles har levert, b?de p? tid og kvalitet. Leveransen best?r av helhetsl?sning med mange avanserte integrasjoner, s? n? har vi meget gode forutsetninger for ? kunne m?te et krevende markedet og vokse med h?yere l?nnsomhet?, Kjetil L?ken, Markedsdirekt?r, Gresvig Retail Group AS
?Vi har hatt ett dedikert team som har arbeidet m?lrettet i tre m?neder for ? levere i henhold til den sv?rt ambisi?se tidsplanen som ble etablert i starten av prosjektet. At vi har klart ? utvikle en slik omfattende l?sning med s? kort time-to-market viser ikke bare den kompetansen v?re ansatte har, men ogs? kraften i ? arbeide med Magento som standardplattform. Med gode grunnforutsetninger p? plass kan vi n?, skritt for skritt, videreutvikle l?sningen i henhold til selskapets krav og visjoner. N? ser vi frem til et langt og godt samarbeid med Gresvig?, Sverre ?ier, Country Manager, Ateles Consulting
Om Gresvig Retail Group AS
Med kjedene G-Sport, G-MAX og Intersport innenfor divisjon Sport er Gresvig Retail Group AS ledende innen det norske markedet for sports- og fritidsutstyr. Innen divisjon Tekstil forvalter Voice Norge AS kjedene Boys of Europe, Match og VIC. De til sammen ca. 500 kjedebutikkene representerer til sammen en samlet butikkomsetning p? ca 7 milliarder kroner. Gresvig Retail Group AS er eiet av ONS Invest AS.
Andre samarbeidspartners i prosjektet har v?rt Synlighet og Conversionista.
Om Ateles Consulting
Ateles utvikler skreddersydde helhetsl?sninger for e-handel til store og mellomstore bedrifter innen b?de B2C og B2B segmentet. Basert p? markedsledende plattformsleverand?rer leverer Ateles en spesialtilpasset, innovativ og brukervennlig e-handelsl?sning utifra virksomheters unike behov. Ateles ble startet i 2001 og har kontor i Oslo, Stockholm og Linköping.

Ateles arbeider med kunder som Gresvig Retail Group AS, Marine Harvest, Glava, FKRA og Veso Apotek.
Les mer p? www.ateles.no

Authors

Related posts

Top