kommunikasjon

Canon etablerer nordisk organisasjon for bildeprodukter i forbrukersegmentet

Oslo 1. juli 2014 ? Canon, verdensledende innen bildel?sninger, kunngj?r i dag etableringen av en nordisk organisasjon ? Canon Consumer Imaging Nordic ? for bildeprodukter i forbrukersegmentet, som skal gj?re Canon bedre rustet til ? ivareta de endrede behovene til selskapets nordiske kunder. Canon Consumer Imaging Nordic, som dekker salg og markedsf?ring av digitale kompaktkameraer, speilreflekskameraer, videokameraer, videooverv?kingskameraer og blekkskrivere i de nordiske landene, skal administreres av en nordisk ledergruppe og ha ansatte fra Danmark, Finland, Norge og Sverige. Denne strukturen bevarer det lokale kundefokuset samtidig som man nyter godt av synergieffekter innen salg og markedsf?ring i Norden.
Etableringen er et resultat av at stadig flere kunder jobber p? nordisk niv?, og m?let er ? tilpasse Canons tilbud kundenes behov p? en mer effektiv m?te. Ogs? sluttbrukernes behov og kamerabruk er i endring, og Canon ?nsker ? v?re i forkant av utviklingen, og denne organisasjonsendringen er et steg i denne retningen.
Mange kanalpartnere befinner seg i Norden, og gjennomf?ringen av en sterkere administrasjonsstrategi krever en samlet nordisk organisasjon. N?r det gjelder aktiviteter som er rettet direkte mot sluttbrukerne, vil et nordisk samarbeid optimalisere utforming og gjennomf?ring.
?Samtidig som vi etablerer en nordisk struktur som skal im?tekomme behovene til de av v?re st?rre kunder som allerede jobber p? et nordisk niv?, er det ogs? sv?rt viktig for Canon ? beholde den lokale tilstedev?relsen i forbrukersegmentet i alle de fire nordiske landene. Det gj?r oss fleksible i hvert av markedene, samtidig som vi bevarer den omfattende lokale markedsekspertisen som kreves for ? kunne reagere raskt p? endringer i markedet, sier Nordic Business Director, Jens Belner.
Med endringer i det tradisjonelle markedet har Canon ?kt fokus p? nye forretningsomr?der, for eksempel videokameraer til overv?king, som er et markedssegment i vekst. Det forventes at det globale markedet for nettverksbasert videooverv?king vil vokse med 20 prosent ?rlig, til 13 milliarder dollar i 2017 Canon Consumer Imaging Nordic vil ogs? se n?rmere p? denne forretningsmuligheten og organisasjonen vil leie inn erfarne NVS-eksperter i alle de fire landene. Et annet utviklingsomr?de er hele ??kosystemet for bilder?, der Canon nylig lanserte ?irista? ?en avansert, nettskybasert plattform for bildeh?ndtering som lar brukerne oppbevare, se p? og administrere bildesamlingene sine p? en helt ny m?te. Canon Consumer Imaging Nordic vil samarbeide p? tvers av landegrensene p? disse omr?dene.
Canon Consumer Imaging Nordic vil dekke 7 land: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen.

Bakgrunnsdata om Canon
Canon Inc. er et verdensomspennende konsern med over 160 000 ansatte. Med et lidenskapelig forhold til bilder, har Canon etablert seg som ledende innen bildekommunikasjon og dokumenth?ndtering for konsumenter, kontor- og produksjonsmilj?er. Canons produkter strekker seg fra kompakt- og speilreflekskameraer, til produkter innen kringkasting og medisin, samt multifunksjonsskrivere og produksjonssystemer ? i tillegg til en rekke verdi?kende tjenester.
Canon Norge har rundt 320 medarbeidere og er representert ved 13 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger p? Holmlia i Oslo.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy