Data

Canon lanserer ny merkevarekampanje og inviterer konsumentene til “Come and see”

16-09-2014 07:41 Canon Norge AS Canon Europa lanserer i dag sin st?rste og mest omfattende merkevarekampanje rettet mot forbrukerne. Som del av en tre?rig kommunikasjons-strategi vil ?Come and see?-kampanjen inspirere forbrukerne til ? forevige de berikende og fascinerende historiene som skjer rundt oss overalt, hver dag.

Oslo, 16. september 2014 ? Canon Europa lanserer i dag sin st?rste og mest omfattende merkevarekampanje rettet mot forbrukerne. Som del av en tre?rig kommunikasjons-strategi vil ?Come and see?-kampanjen inspirere forbrukerne til ? forevige de berikende og fascinerende historiene som skjer rundt oss overalt, hver dag.
Motivert av det faktum at forbrukerne endrer sine m?ter ? ta og dele bilder p?, ?nsker Canon ? inspirere og st?tte brukerne p? denne stadig mer avanserte fotografiske reisen. For ? bidra til stadig nye oppdagelser av spennende historier og opplevelser, utvikler Canon nye bildeteknologier og kvalitetsutstyr som hjelper deg skape, bevare og dele varige minner og meningsfylte ?yeblikk.
? Come and see ?-kampanjen vil bli lansert under Photokina, verdens st?rste og viktigste fotomesse, og kampanjen blir den f?rste som tar i bruk Canons nye kommunikasjons-strategi. Den vil bli kj?rt i hele EMEA (Europe, Midt-?sten og Afrika) fra september 2014.
Kampanjen startes med to uventede og ukjente ? Come and see ?-historier: den f?rste viser en Calcio Storico-kamp ? en ?historisk fotballkamp?. Blant kunstfylte gallerier og gjenkjennelige turistattraksjoner i Firenze utfolder en eldgammel form for fotball seg ? mer gladiatorpreget enn UEFA Champions League ? der spillere kledd i middelalderske drakter takler, havner i brytekamp og l?per etter hverandre for ? f? tak i ballen og vinne det ypperste troféet ? en ku. Den andre historien viser en flokk med r?dyr som utforsker boligomr?der n?r Epping Forest, s?r-?st i England. Mens lokalbefolkningen sover s?tt i sine senger, vandrer r?dyrene rundt i de stille gatene ? de eier virkelig natten! Begge reklamefortellingene er tatt med Canon EOS C500 og EOS C300, over mange dager p? grunn av scenarienes uvanlige motiver.
TV-reklamene er produsert og regissert av kritikerroste Johathan Glazer fra England. Han er kjent for sitt revolusjonerende arbeid med b?de spillefilmer og musikkvideoer for Jamiroquai og Radiohead, og er kanskje best kjent for sine reklamefilmer for akt?rer som Nike?, VW?, Stella? og Levis? -og ikke minst for den ber?mte og banebrytende Guinness? ?Surfer?-filmen som har toppet mange lister som en av de beste reklamefilmene noensinne.
Den fascinerende og inspirerende kampanjen blir levendegjort gjennom alle markedskanaler i EMEA. Den trykte kampanjen vil bli kj?rt i livsstils- og forbrukermedier, og kampanjen vil leve p? nettet gjennom aktivering av bannere og via sosiale medier. Annonse-innhold og elementer vil bli utformet for ? engasjere forbrukerne i ?Come and see?-utformingen, kombinert med inspirasjon til ? dele individuelle ?yeblikk og historier i sosiale medier. En rekke elementer er utviklet for butikkutstillinger, med budskap spesielt designet for ? engasjere kundene og skape en spennende opplevelse i butikklokalet.
For ? gj?re kampanjen og den tre?rige strategien levende, har Canon opprettet en
?Come and see ?-nettside som gir kunden bakgrunnskunnskap om de fascinerende historiene, i tillegg til egne teknologihistorier og produktinformasjon. For ? gi forbrukerne tips om hvordan de kan ta vakreste bildene med Canon-produkter, er en serie med ?Hvordan gjorde de det?- videoer er utviklet av reisefotograf Christopher Pillitz og naturfotograf Jamie Hall.
? Det ? fortelle historier gjennom fotografier blir stadig mer popul?rt, og med nesten en trillion bilder som forventes ? tas bare i ?r, har det aldri v?rt mer spennende ? v?re et bildeteknologisk selskap, sier Vidar Vorpenes, kommunikasjonssjef i Canon Norge. ? I 80 ?r har vi oppfordret forbrukerne til ? fortelle sine egne, unike historier – ved ? ta, dele, skrive ut og hygge seg med bildene. I v?r nye bildeverden ?nsker vi ikke bare ? gi kundene verkt?y til ? forevige, lagre og dele uforglemmelige ?yeblikk for alltid, men vi vil ogs? inspirere dem til ? ta vare p? sm? ?yeblikk og opplevelser p? veien.
Canon-teamet har jobbet sammen med JWT, Canon Europas engasjerte reklamebyr?, om ? utvikle de kreative sidene, Fever for PR, mens PHD utviklet mediestrategier for hele EMEA-omr?det. Bes?k Come and See-nettstedet og f? mer informasjon om kampanjen: www.canon-europe.com/comeandsee.

A to już wiesz?  ?kt fleksibilitet med Canons nye Océ VarioStream? 4000

Bakgrunnsdata om Canon
Canon Inc. er et verdensomspennende konsern med over 160 000 ansatte. Med et lidenskapelig forhold til bilder, har Canon etablert seg som ledende innen bildekommunikasjon og dokumenth?ndtering for konsumenter, kontor- og produksjonsmilj?er. Canons produkter strekker seg fra kompakt- og speilreflekskameraer, til produkter innen kringkasting og medisin, samt multifunksjonsskrivere og produksjonssystemer ? i tillegg til en rekke verdi?kende tjenester.
Canon Norge har rundt 320 medarbeidere og er representert ved 13 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger p? Holmlia i Oslo.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy