Canon Norge sparer milj?et med rask og kostnadseffektiv service

Oslo, 24. april 2014 ? Canon Norge, markedsleder innen utskrift- og dokumentl?sninger, tilbyr kostnadseffektiv service som i tillegg gir redusert milj?p?virkning.
De senere ?rene er det gjort flere bevisste milj?tiltak i Canon Norge sin serviceavdeling.
Reduserte milj?utslipp ved mindre kj?ring:
I tillegg til et stort service-feltapparat har Canon etablert en egen helpdesk avdeling som kan l?se problemer hos kunden uten at servicetekniker beh?ver ? rykke ut. Avdelingen foretar en vurdering av mottatte serviceoppdrag og beslutter hvordan oppdraget kan l?ses.
– Ved bruk av fjernstyringsteknologi kan vi diagnostisere og feil s?ke p? kundens utskriftsl?sning og gj?re n?dvendige korrektive tiltak for ? l?se problemet uten at tekniker reiser ut til kunden, forteller Anthon Grimsmo, leder for Service og Support i Canon Norge.
Andel serviceoppdrag som ble l?st remote ?kte til 15 % i 2013. Gjennom fremtidig produkt og tjeneste utvikling er m?let ? ?ke denne andelen betraktelig fremover. Serviceoppdrag som l?ses remote er bra for milj?et, men gir ogs? kundene en raskere l?sning p? sine utfordringer.
– Etter innf?ringen av helpdesk-l?sningen, sammen med andre tiltak som optimaliserer arbeidet og reiseruten til felttekniker, har vi i l?pet av de siste ?rene hatt en CO2-reduksjon som f?lge av redusert bilkj?ring for feltservice p? 22 %.
Blant andre tiltak nevner Grimsmo blant annet:

? Gjenbruk
B?rekraft er viktig for Canon. Gjennom gjenvinning og gjenbruk av ressurser og materialer minimerer vi avfall, som igjen reduserer milj?p?virkningen.
? Papirforbruk
Canon hjelper kundene ? innf?re egne utskrifts- og milj?policyer relatert til dokumenth?ndtering. Eksempler p? dette er sikker utskrift og automatisk 2-sidig utskrift som reduserer papirforbruket.
? Sertifisering
Alle serviceteknikere m? gjennom en obligatorisk milj?sertifisering. Dette gir v?re kunder en trygghet p? at v?re teknikere er milj?bevisste og handler deretter. Vi m?ler oss selv gjennom kundeunders?kelser og jobber systematisk for ? bli enda bedre.

Grimsmo legger vekt p? at serviceapparatet til Canon hjelper kundene ? bli mer selvhjulpne.

– Vi kurser v?re kunder slik at de selv kan bytte enkelte deler p? enkelte produkter. Vi har en sv?rt omfattende ?Self Service? kunnskapsbase tilgjengelig for v?re kunder, samt at vi tilstreber en s?ml?s logistikk rundt leveranse og retur. Dette betyr at n?r vi setter inn en ny maskin, s? skal vi kunne ta med den gamle i en og samme operasjon.

For kunden betyr dette h?yere oppetid og tilgjengelighet for produksjon, samt smidig h?ndtering av bytte av maskiner.

– V?r misjon er ? gj?re kunden s? forn?yd at Canon er et selvf?lgelig valg ved neste investering, avslutter Anthon Grimsmo, leder for Service & Support i Canon Norge.
For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Anthon Grimsmo
[email protected]
Tel: 22 62 92 00

Canon Norge
Canon Norge har rundt 400 medarbeidere og er representert ved 11 salgskontorer, derav 9 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger p? Holmlia i Oslo. Fra og med den 1. juni 2013 er Canon Norge og Océ Norge juridisk ett selskap; Canon Norge as. Merkenavnet Océ best?r under Canon Group og eksisterer fortsatt p? en rekke produkter.

Canon er den ubestridte lederen innen b?de bildekommunikasjon og dokumentbehandling for b?de konsument- og bedriftsmarkedet. V?r produkt- og l?sningsportef?lje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilh?rende l?sninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes p? www.canon.no

Authors

Related posts

Top