Telekommunikasjon

Color Line velger neste generasjons l?sninger for kundedialog

– M?l om ? bli totalleverand?r av topp reiseopplevelser?
Hvert ?r bestiller og reiser mer enn fire millioner passasjerer med Color Lines skip til Sverige, Tyskland og Danmark. Ved hjelp av de nye digitale l?sningene vil selskapet kunne im?tekomme hver enkelt kundes behov for informasjon i mye st?rre grad enn det gj?res per i dag. Frank Christensen, kundekonseptsjef i Color Line utdyper:
– Color Lines m?l er at kunden skal f? en topp ferie fra A til ? n?r de reiser med oss. Filosofien bak det nye kommunikasjonskonseptet er at jo mer vi kan hjelpe kunden med tilrettelegging f?r og under en reise, desto hyggeligere og mer vellykket ferie f?r de.Neste generasjons l?sningene gj?r det mulig for Color Line ? gi kunden n?yaktig den informasjonen de ?nsker om for eksempel hotell, arrangement, aktiviteter og attraksjoner ved ulike reisem?l. Og ikke minst n?r de ?nsker det – kunden f?r selv velge hva de vil motta av reisetips, og dermed inntar Color Line rollen som en kunnskapsrik og nyttig reisepartner som alltid er parat til ? bist?.

M?lrettet informasjon p? individniv??
Gjennom de tekniske l?sningene fra SAS Institute vil kunden og Color Line kunne kommunisere p? individniv?. Reisetips og r?d blir basert p? den enkelte kundens personlige behov og preferanser.- Prosessen med ? finne frem til selve innholdet i l?sningen, alts? de beste og mest relevante reisetipsene, er allerede i gang. Color Line har tro p? at kundene vil ha stor glede og nytte av mer relevant informasjon til riktig tid, og ser frem til lanseringen.- Color Line ?nsker ? kommunisere n?rt med sine kunder med m?lrettet dialog p? tvers av kanalene. Som stadig flere virksomheter opplever, har ogs? rederiet tilgang til en ?kende mengde data. Vi ser frem til ? bist? Color Line med ? systematisere disse dataene og analysere informasjonen, slik at de kan gj?re ny innsikt om til handling gjennom bruk av v?r programvare for kampanjestyring og kundedialog, sier K?re Nyg?rd, administrerende direkt?r i SAS Institute.
Avtale med varighet p? 3 ?r?
Color Line AS er Norges st?rste, og et av Europas ledende, cruise- og transportrederier. ?rlig transporterer selskapet mer enn fire millioner passasjerer, n?rmere 900 000 biler og 170 000 lastebiler. Samarbeidet med SAS Institute har en varighet p? 3 ?r med opsjon p? ytterligere 2 ?r. Fra portef?ljen innen High Performance Analytics har Color Line signert avtale p? l?sningene SAS Campaign Management, Digital Marketing og Email Marketing Designer.?www.colorline.no www.sas.com/no

Om SAS Institute i Norden og Baltikum?
SAS Institute er verdens st?rste privateide IT-selskap med over 11 000 ansatte og 50 000 kunder i 127 land, og er ledende leverand?r av Business Intelligence og Analytics l?sninger. Selskapet har opparbeidet en sterk posisjon i Norden og Baltikum og bist?r over 1300 kunder fra kontorer i Oslo, Stavanger, K?benhavn, Skanderborg, Stockholm, Helsinki, Riga og Vilnius.
Siden 1976 har SAS Institute gitt kundene muligheten til ? ta riktigere beslutninger raskere. Avanserte statistikk- og analysemetoder i brukervennlige applikasjoner hjelper virksomhetene med ? avdekke nye sammenhenger og se nye forretningsmessige muligheter. SAS Institute er den eneste leverand?ren som fullt og helt integrerer datavarehus, analyse og l?sninger for Business Analytics, slik at du f?r ny og overordnet kunnskap ut av din virksomhets data.

For ytterligere informasjon:
Wenche Nielsen,?Markedsdirekt?r SAS Institute AS?, [email protected], mobil: + 47 472 73 066
Frank Christensen, Kundekonseptsjef i Color Line AS, [email protected], mobil: +47 908 74 251

Marianne Gade G?rbitz, ?CIO i Color Line AS, [email protected], mobil: +47 91728797
SAS Institute er verdens st?rste privateide IT-selskap med over 11.000 ansatte og 50.000 kunder i 126 land. SAS er verdensledende leverand?r av Business Intelligence og Analytics-l?sninger.

Siden 1976 har selskapet gitt kundene muligheten til ? ta riktige beslutninger raskere. Avanserte statistikk- og analysemetoder i brukervennlige applikasjoner hjelper virksomhetene med ? avdekke nye sammenhenger og se nye forretningsmessige muligheter.

Similar Posts