Ebookers lanserer en alt-i-ett reiseapp for iPhone, iPad & iPod touch

Smarttelefoner og nettbrett har gjort det enkelt for folk ? ta med seg jobben hjem og lese og svare p? e-poster p? bussen, toget eller foran TV?n p? kvelden. Denne nye virkeligheten er det altfor f? virksomheter som tar inn over seg i f?lge QuestBack.
QuestBack opplyser at 82 % av mottakere gjennomf?rer elektroniske unders?kelser via mobile enheter, og etterlyser en mer offensiv holdning fra virksomheter som bruker e-post og Internett som kanal.
– Denne brukeratferden krever at en b?de tilpasser e-postene en sender ut og ikke minst nettsider og annet en linker til i disse e-postene. For oss betyr dette at vi i st?rst mulig grad m? tilrettelegge utformingen og gjennomf?ringen av unders?kelser, sier Carina Meland, markedssjef i QuestBack .
QuestBack, som leverer online sp?rreunders?kelser, har observert at unders?kelser som blir ?pnet p? mobile enheter sannsynligvis ikke vil bli besvart eller fullf?rt p? andre enheter ved et senere tidspunkt.
– Klarer du ikke ? engasjere folk p? mobil, s? har du mistet dem. Det er spesielt viktig for oss og v?re kunder som sender ut elektroniske unders?kelser, forteller Meland. ?Vi jobber kontinuerlig med ? l?re opp kundene v?re i hvordan de skal lykkes med dette. Mye handler om ? sp?rre de riktige sp?rsm?lene, til riktig m?lgruppe og til riktig tid ? og ikke minst: aldri still sp?rsm?l som er ?nice to know?, eller som du allerede vet fra f?r.
Nye muligheter ?pner seg.
Den mobile revolusjonen bringer ikke bare med seg utfordringer, den ?pner ogs? opp for nye muligheter. I Feedback Management-bransjen, som QuestBack representerer ser de blant annet mulighetene for ? n? nye kundegrupper og respondenter.
– Tidligere kunne det v?re en utfordring ? gjennomf?re f.eks. en medarbeiderunders?kelse i virksomheter hvor medarbeiderne ikke hadde daglig tilgang til PC, det v?re seg alt fra h?ndverkere til fastfood-kjeder. N? har de fleste en smarttelefon og en kan n? ut med unders?kelsene i en langt st?rre grad enn f?r, forteller QuestBacks markedssjef.
Et av grunnelementene i gode kundeunders?kelser er ? gj?re unders?kelsen s? n?rt opp til en kundeinteraksjon som mulig. Mobilteknologi gj?r det mye enklere ? gjennomf?re l?pende eller hendelsesbaserte unders?kelser.
– Ingen orker ? svare p? store unders?kelser p? mobilen, derfor b?r en heller sp?rre oftere og s?rge for at sp?rsm?lene en stiller er s? relevante som mulig. Der er l?pende unders?kelser uvurderlige. Da f?r en tilbakemeldinger i sanntid og kan raskt iverksette de n?dvendige tiltakene, avslutter Meland.
Om QuestBack
QuestBack AS er Europas ledende tilbyder av Enterprise Feedback Management, online sp?rreunders?kelser og andre webbaserte tjenester for relasjonsutvikling gjennom innhenting, analyse og oppf?lging av forretningskritisk informasjon.
QuestBack er et norsk selskap med kontorer i totalt 19 land. Hovedkontoret ligger i Oslo. Selskapet betjener i dag over 5000 kunder p? tvers av alle bransjer og industrier.

Authors

Related posts

Top