Fikser ?delagte sommermobiler i rekordfart

Sommertid er h?ysesong for ?delagte mobiler. Heldigvis har reparasjonstidene aldri v?rt kortere. – Vi er n? nede p? rekordlave ti dager i snitt, sier Elkj?p-sjef.
Foruten perioden inn mot jul er sommeren den tiden p? ?ret Ola og Kari Nordmann kj?per aller flest mobiltelefoner.
– Vi har sett en trend de siste ?rene at mobilsalget faktisk dobler seg fra mai til juli. Mange skal ha ny mobil til sommerferien og nordmenn har ogs? en mer utstrakt bruk av telefonen sin i de varme m?nedene n?r det er mye fri, sier kommunikasjonssjef ?ystein Schmidt i Elkj?p.
Og med ?kt mobilbruk i ferien ?ker ogs? sjansene for at telefonene blir skadet eller ?delagt.

Samtidig blir vi stadig mer avhengige av mobiltelefonen v?r og unders?kelser viser faktisk at mange tiln?rmet f?r panikk dersom telefonen deres g?r i stykker.
– Vi har samlet inn tall som viser at halvparten av nordmenn under 30 ?r oppgir mobilen som det el-produktet de helst ikke vil v?re foruten. Til sammenligning svarer bare 16 prosent at de virkelig ville savnet vaskemaskinen*. Derfor har vi jobbet med ? kutte reparasjonstidene p? mobil s? mye som mulig, sier Schmidt.
Og arbeidet har begynt ? gi resultater. P? f? ?r er tiden det tar fra kunden leverer inn telefonen sin til reparasjon, til hun eller han har f?tt den tilbake, n?r halvert.
– N? tar det bare n?rmere ti dager i snitt ? f? reparert mobilen sin – fra man leverer den inn til den er tilbake i lommen din. Det er rekordlavt, men vi satser selvsagt p? ? presse tidsbruken enda mer ned fremover, slik at panikkperioden for nordmenn blir redusert ytterligere, sier Schmidt med et smil.
Her er fem tips til hvordan man unng?r mobill?s ferie:
1. En god skjermbeskytter kan hjelpe deg ? unng? riper og knust mobilskjerm
2. Unng? h?y varme over tid. Enkelte mobiler sier ifra om de blir for varme
3. Hold mobilen unna sand, sol, saltvann og annen v?ske s? godt du kan
4. Husk ? aktivere GPS-tjenester som lar deg finne igjen eller l?se enheten om den forlegges
5. Ikke legg igjen mobilen synlig i bil, p? stranden eller p? kafebord o.l., for ? unng? tyveri
I en unders?kelse foretatt av mobilsikkerhetsselskapet Lookout svarer 73 prosent at de f?r panikk-lignende f?lelser n?r mobilen deres er borte.
Samtidig viser en britisk studie fra 2013 at n?rmere 70 prosent av de spurte er redde for ? miste eller ? v?re uten telefonen sin.
* Unders?kelse foretatt av Carat for Elkj?p: Hva opplever du er det viktigste elektroniske produktet du eier, det vil si det produktet du ikke kan tenke deg ? unnv?re?

Elkj?p er et av Nordens st?rste handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,9 milliarder i regnskaps?ret 2013/14. Driftsresultatet var NOK 1.146 millioner.
Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og p? F?r?yene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.
Alle de 285 varehusene i Norden f?r i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping p? 100.000 kvadratmeter.
Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkj?p-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail – en av Europas st?rste forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Vedlagte filer
01800Send som e-post

Authors

Related posts

Top