Nettverksprodukter

Fildeling spiser opp bredb?ndet

Elkj?p la nylig frem tall som viser at nordmenn i stadig st?rre grad trykker kjeden til sitt bryst. M?t damen som s?rger for at bra ender opp som enda bedre.
En av Elkj?p-konsernets absolutt st?rste satsningsomr?der er videreutdanning, kursing og oppl?ring av mennesker som allerede er i organisasjonen.
Ja, faktisk bruker Elkj?p over 50 millioner kroner hvert eneste ?r p? programmer knyttet til dette og gjennom Elkj?p Academy f?r alt fra varehusmedarbeidere til konsernledelsen p?fyllet de trenger til ? bli enda bedre.
Mange p?st?r s?gar at Elkj?p Academy er bransjens mest omfattende program for oppl?ring!
De siste ?rene har det v?rt ?kt fokus hos Elkj?p med tanke p? hvordan kjeden opptrer generelt og hvordan alle i organisasjonen konkret foretar arbeidsoppgaver.
Selvsagt er den folkekj?re kjeden ogs? obs p? marginer og resultater, men det er innsatsen som skaper resultater og den tankegangen gjennomsyrer n? s? ? si alt Elkj?p gj?r.
Kjedens Nordic People Development Manager, Gudrun Kvisle, ble nylig intervjuet av nettstedet HegnarKvinner om arbeidet hun gj?r for Elkj?p-konsernet knyttet til opp?ring.
Der ble hun blant annet spurt om hvor viktig oppl?ringsprogrammet er med tanke p? de solide ?konomiske resultatene Elkj?p har hatt de siste ?rene.
Nylig la kjeden frem tall som viste rekordomsetning for fjerde ?r p? rad.
– Jeg mener Elkj?p Academy er en god bidragsyter til resultatet. Elkj?p har satset p? utdanning av de ansatte fordi de tror p? at fremtiden handler mer og mer om menneskeorienterte ledere. F?r var vi mest opptatt av resultater. N? har vi fokus p? prestasjonene og innsatsen som leder frem til disse resultatene, var blant det Kvisle sier i intervjuet.
Hun blir ogs? spurt om hun hvordan hun tror kundene i de ulike varehusene merker Elkj?ps fokus p? prestasjoner og innsats.
– Kunden i dag er sv?rt bevisst, og vet hva den vil ha. Derfor er det ikke v?r oppgave ? bestemme p? kundens vegne. Vi ?nsker i stedet ? finne den beste l?sningen. Gjennom dette bygger vi en langsiktig relasjon, var svaret fra Kvisle.
Kvinnen bak oppl?ringsopplegget fikk ogs? understreket hva som er konsernets aller viktigste del – nemlig de ansatte.
– Vi anser medarbeiderne v?re som v?r viktigste ressurs, og jeg tror mange av den grunn f?ler seg sett og ivaretatt. Vi har et godt samhold, sa Kvisle.
Du kan lese hele intervjuet med Gudrun p? HegnarKvinner her
Elkj?p er et av Nordens st?rste handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskaps?ret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner. Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, F?r?yene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet. Alle de 285 varehusene i Norden f?r i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping p? 100.000 kvadratmeter. Ca 7.000 ansatte er sysselsatt i Elkj?p-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail, en av Europas st?rste forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy