FINN lanserer helt ny brukeropplevelse p? alle mobile flater

Fra og med i dag vil FINNs brukere p? alle mobile flater f? en helt ny brukeropplevelse. FINN lanserer nye apper til IOS (iPhone, Ipad) og Android og nye mobiltilpassede mobilsider ? alle med et kraftig forbedret brukergrensesnitt.
? Vi er midt oppe i den st?rste endringen i brukerm?nstre FINN har opplevd noen gang. Vi svarer p? det ved ? gj?re den st?rste endringen vi har gjort p? plattformen siden FINN ble etablert i ?r 2000, sier Dag Olav Norem, produktdirekt?r for brukeropplevelse i FINN.
Personlig opplevelseOverordnet best?r den nye brukeropplevelsen av tre deler. En forside som holder deg oppdatert (FINN-str?mmen), en venstremeny hvor man kan lete etter det som finnes p? FINN og en h?yremeny hvor dine funn og lagrede s?k ligger.
FINN-str?mmen er en av de mest spennende nyhetene i den nye brukeropplevelsen. Den er det f?rste du m?ter n?r du ?pner FINN p? en mobiltelefon, og gj?r siden hurtigere og mer tilpasset til det du leter etter. Den gir blant annet raskere tilgang til nye annonser som matcher dine lagrede s?k
? Vi har kombinert det ypperste fra velkjente brukeropplevelser fra akt?rer som er langt fremme p? omr?det og kombinert det med det beste fra v?r egen plattform. Selv om dette er en stor endring tror vi brukerne vil kjenne seg raskt igjen og kunne ta nye FINN i bruk umiddelbart, sier Norem.
En personlig opplevelse har v?rt sentralt i utviklingen. Den f?r man best om man logger inn, men man er ikke avhengig av dette for ? f? en god opplevelse. FINN vil for eksempel uansett huske det du sist s?kte etter og gi anbefalinger basert p? hva andre brukere har s?kt etter.
Et s?ml?st FINN

? Vi jobber med ? skape en helt s?ml?s opplevelse p? tvers av alle plattformer brukerne v?re benytter seg av i hverdagen. I dag kan en bruker favorittmarkere en annonse p? PCen og enkelt f? opp denne igjen p? mobilen eller nettbrettet. Det samme gjelder lagrede s?k. Vi f?lger brukerne fra enhet til enhet, enten det er fra PC til mobil eller motsatt, sier Norem.
Raskere og enklere
M?let med de nye mobilproduktene er ? f? brukerne til ? synes det er g?y ? svippe innom n?r man har noen minutter til overs. For ? gj?re det har vi gjort det lynraskt ? finne frem til det man ?nsker. Navigasjonen hentes raskt og enkelt frem i sidemenyen, hvor s?k, navigasjon og for eksempel valg av markedsplass gj?res. Dessuten skjer det mye i bakgrunnen som man ikke merker, blant annet lasting av bilder og annonser.
? Vi har utviklet appene og mobilsidene slik at en FINN-bruker skal kunne finne frem umiddelbart. For eksempel ser vi for oss at en bruker lurer p? hvilke leiligheter som er til salgs i et omr?de, og lynraskt finner frem til relevante boliger til rett pris og st?rrelse med noen f? sveip med tommelen, sier Arnstein Teigene, produktsjef for apps i FINN.no.
Nyheter p? l?pende b?ndFremover vil vi arbeide hardt med ? integrere stadig flere funksjoner og tjenester p? mobilsidene og i appene. Noe av det vi kommer til ? satse p? er annonseinnlegging, stadig mer personlig og skreddersydd innhold, push-varsling og en enda mer s?ml?s opplevelse, sier Norem.
Appene kan lastes ned ved ? bes?ke nyapp.finn.no
De nye mobilsidene finner man p? m.finn.no2900

Authors

Related posts

Top