Framtidens handlesteder trenger bedre kontroll med bes?ksstatistikken!

Framtidens handlesteder trenger bedre kontroll med bes?ksstatistikken!
Hva skjer n?r stadig flere butikkjeder i st?rre grad satser p? e-handel, og omnikanalstrategi blir et faktum? Hvordan skal man fastsette husleien n?r stadig flere bes?kende kun kommer innom for ? se p? produktene? Uansett hvilken retning framtidens handel tar, vil en p?litelig bes?ksstatistikk v?re avgj?rende for utleiere og eiendomsforvaltere.
? Det skjer mye innen detaljhandel for tiden. Forbrukerne viser nye atferdsm?nstre, noe som gir utfordringer b?de for butikker og handlesteder. Med mange foranderlige parametere blir p?litelige m?lemetoder, gode oppf?lgingsrutiner og egnede analyseverkt?y desto viktigere. Ettersom bes?ksstatistikk har et ?nske om ? kunne sammenligne historikk, er hvert driftsavbrudd eller annet datatap ikke bare et problem der og da, det vil ogs? bli et problem i framtiden n?r man mangler p?litelige tall ? sammenligne med. V?rt tr?dl?se, skalerbare og robuste system, som rapporterer data sikkert ved hjelp av det siste innen mobilteknologi, er noe kundene v?re setter pris p?. De vet at de kan stole p? dataleveringen, fra f?rste installasjon og hele veien videre i den ordin?re, l?pende virksomheten, forteller salgssjef Niklas Andersson i Viametrics.
Svensk selskap blant de fem st?rste i verden
Svenske Viametrics er en av verdens fem st?rste leverand?rer av kundetellersystemer. Hovedkontoret og utviklingsavdelingen ligger utenfor Göteborg, men selskapet har hele verden som arbeidsfelt. Med kunder i 50 land og rundt 12 000 systemer i arbeid teller Viametrics hvert ?r mer enn 4 milliarder bes?kende hos kundene sine. Kundene er hovedsakelig butikkjeder og kj?pesentre. I dag har selskapet rundt 220 handlesteder p? kundelisten. Blant disse finner vi kjente akt?rer som Atrium Ljungberg, Diligentia, Eurocommercial Properties, IKANO Fastigheter, Jones Lang LaSalle, KF Fastigheter, Newsec, Steen & Str?m og Vasakronan, bare for ? nevne noen.
Sverige langt framme og fortsatt i utvikling
? Selv om vi er en global akt?r, er vi ikke st?rre enn at vi kan yte individuell service med et genuint personlig engasjement. Du kan si at vi har maktet ? beholde sm?bedriftens sjel. Etter hvert som vi utvikler b?de m?leutstyr og programvare, kan vi ogs? gj?re fleksible tilpasninger ut fra kundenes ?nsker. Vi har full kontroll over systemene v?re, og utviklingsavdelingen jobber kontinuerlig med ? ytterligere forenkle og finjustere tellesystemene for kundene v?re, forklarer Niklas Anderson.
Blant nye funksjoner kan vi nevne modulen Key Performance Index (KPI), der brukeren kan mate inn sine konkrete data og n?kkeltall for deretter ? sammenholde dem med bes?ksstatistikken. Ved hjelp av blant annet sonem?linger kan Viametrics tegne opp et oversiktsbilde av kj?pesenteret og visuelt vise hvor godt de forskjellige delene gj?r det. KPI-modulen gj?r det mulig ? foreta et grundigere analysearbeid og utarbeide kvalifiserte prognoser for framtiden.
Kunnskap gir forhandlingsargumenter
I dag formes butikkjedenes framtid av den teknologiske utviklingen og innsikt om nye forbruksm?nstre. Utleiere og eiendomsforvaltere m? tilpasse seg dette for ? kunne yte god service og levere en attraktiv bes?kstrafikk. Selskaper som Viametrics er en del av den voksende Business Intelligence- eller beslutningsst?ttesektoren, som kan v?re med p? ? forme framtidens handlesteder.

Viametrics AB utvikler og markedsf?rer GSM-baserte kundetellere for butikkjeder og kj?pesentre. Viametrics har i dag ca. 12 000 systemer i drift i rundt 50 land over hele verden. Hovedmarkedet er Norden (Sverige). Viametrics AB er et vekstselskap som er inne i en ekspansiv fase med m?lsetting om ? etablere et sig hele i Europa. Viametrics omsetter for ca. 55 millioner svenske kroner.
www.viametrics.com
Vedlagte filer

Authors

Related posts

Top