Data

Historien om et norsk teleeventyr

(Fornebu, 7. februar 2014) Telenor lanserer i dag en av sine mest omfattende reklamekampanjer i Norge. Kampanjen, som har Steven Van Zandt i en av hovedrollene, vil bli vist p? TV, i aviser, p? nettet og ute der folk ferdes.
M?let med kampanjen er ? fortelle hvordan Telenor gjennom ? tenke typisk norsk og annerledes har klart ? utvikle seg fra ? v?re et nasjonalt teleselskap til ? v?re en stor teknologiakt?r med 160 millioner kunder i 13 land verden rundt. Kjernen i kampanjen er ? fortelle hvorfor norsk annerledeshet har v?rt en viktig forutsetning for at Telenor har vokst og blitt det internasjonale selskapet det er i dag.

– Telenor har oppn?dd internasjonal anerkjennelse som en solid og nytenkende teleoperat?r, og vi leverer sterke finansielle resultater kvartal etter kvartal. Men denne kampanjen har som m?l ? vise andre og mer ukjente sider av Telenor som kanskje ikke nordmenn tenker p?, sier Berit Svendsen, administrerende direkt?r i Telenor Norge.

– P? tross av at Norge er et lite land har nordmenn alltid turt ? flytte grenser og sette seg store m?l. Det ? t?rre ? tenke annerledes for at kundene verden over skal f? bedre tjenester, er en av Telenors store fordeler, sier Svendsen.

Annerledeslandet
Kampanjen lanseres samtidig med starten av OL og kalles MissionNorway. Telenor var en samarbeidspartner under Lillehammer-OL i 1994 og var godt synlig med den gamle logoen. I Sotsji pryder Telenors bl? logo uniformen til Aksel Lund Svindal. Dette er et symbol som er identisk med den som pryder salgssykkeltaxier i Hyderabad, India, tiltrekker seg unge thailendere i hypermoderne butikker i Bangkoks kj?pesentre og som stolt vises p? veggene i selskapets serbiske kundesenter.

Mange kaller Norge for annerledeslandet og Telenor har brukt denne annerledesheten til ? bli et hypermoderne teknologiselskap. Det er mange akt?rer innenfor denne bransjen som kl?r seg i hodet n?r de ser alt det Telenor har utviklet i dette lille landet langt mot nord.

– Det viser at det ? tenke annerledes gir resultater og det ?nsker selskapet ? vise gjennom denne kampanjen, sier Svendsen.

Frontes av Lilyhammer-stjerne
Skuespilleren Steven Van Zandt fronter reklamekampanjen ettersom han har opplevd Norge fra mange sider og blitt imponert over hva man kan f? til i et s? lite land.

– Prosjektet har v?rt veldig givende, ikke minst fordi kjernen i kampanjen er den norske annerledesheten. Som de fleste vet har jeg opparbeidet meg en viss fascinasjon for Norge, for ? si det mildt. De norske s?regenhetene er ufattelig forn?yelige og tidvis uforst?elige, men samtidig f?rer de til mye kreativitet og smarte l?sninger som mange andre aldri ville tenkt p?, sier Steven Van Zandt.

Telenor har brukt det Londonbaserte reklamebyr?et, Green Cave People, for ? se p? Telenors innovative annerledeshet med friske ?yne. M?lsetningen var ? fortelle ukjente historier p? en overraskende og humoristisk m?te. Nordmenn har visse egenskaper og s?regenheter som blir karakterisert og beskrevet ved hjelp av sm? historier i kampanjen. Disse blir beskrevet ved ? gl?tte inn i det moderne, multinasjonale Telenor og vise hvordan selskapet jobber for ? betjene kundene stadig bedre og styrke det enkelte samfunn.
Telenor Norge er landets st?rste leverand?r av tele- og datatjenester. Via v?rt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredb?nd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger ogs? tjenester til andre telekom-operat?rer.Vi har 4200 medarbeidere fordelt p? over 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret v?rt ligger p? Fornebu i B?rum. 122100

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy