KGK lanserer e-handels l?sning i Norge – Autokatalogen.no

Siden KGK i Sverige lanserte sin ?business to business? e-handelsl?sning ? www.autokatalogen.se i 2004 har den rukket ? bli meget popul?r og ca. 90 % av omsetningen til handelsdivisjonen i KGK Sverige foreg?r via denne salgsplattformen. Som et ledd i KGK sin satsning p? det norske markedet, lanseres n? www.autokatalogen.no. Her vil man finne h?ykvalitets tilbeh?r til bil, lastebil MC og b?t. Ved ? ha brukernavn/passord vil brukeren f? tilgang til alt fra ? foreta bestillinger til ? finne priser, ordreoversikter, monteringsanvisninger, tekniske spesifikasjoner med mer.
I Autokatalogen.no vil brukeren finne alle merker og produkter som markedsf?res av KGK Norge AS. Det er mulig s?ke p? produkter ved hjelp av registreringsnummer, biltype, delenummer eller merke. I Autokatalogen.no er det ca. 4,5 millioner s?kbare biler og den nye tjenesten er bygget med informasjon fra TecDoc og fra Vegvesenet. ?Vi er sikre p? at den vil bli et viktig verkt?y og bidra til en enklere hverdag for alle v?re kunder?, sier divisjonssjef Erik Eidem i KGK Norge AS.
Rikholdig sortiment
?Autokatalogen.no inneholder allerede mange tusen artikler, men i tiden fremover vil vi utvide sortimentet med mange nye og spennende produktgrupper/artikler?, uttaler Erik Eidem videre.
Nedenfor f?lger en liste produktgruppene KGK i Norge vil starte med:
Calix – Bilvarme og ladel?sninger
Dräger – Alkol?s og alkotestere
Cobra – Bilalarm
Veigel – Dobbelkommando pedalsett til kj?reskoler
Zirkona – Festestativer i bil (PC, lesebrett med mer)

CTEK – Billadere (inkl. verkstedladere)
CMP – Invertere
NGK – Plugger og coiler
Blaupunkt – Bluetooth l?sninger og hifi
Castrol – Olje og sm?remidler
Liqui Moly – Olje, sm?remidler og kjemi
M?lrettet kommunikasjon
Autokatalogen.no er integrert med KGK sine interne forretningssystemer som omhandler ordre,
fakturering, logistikk og kundesystemer. Hver kunde er segmentert og lagt i ulike kategorier, slik at en bilforhandler vil se forskjellige kampanjer i forhold til et frittst?ende verksted. Hensikten er ? gi relevant innhold til hver enkelt kundegruppe.
Store endringer i KGK Norge
KGK har hatt noen travle m?neder med store endringer i hele organisasjonen med integrasjon av norsk og svensk organisasjon, forberedelser av mange lanseringer, oppbygging av ny norsk salgsorganisasjon, nye systemer som gir ?kt effektivitet og ikke minst Autokatalogen.no som n? er lansert. Autokatalogen.no er et viktig i automatisering og harmonisering av alle prosesser i KGK
konsernet.
I dag vises lagerverdien for det norske og svenske lageret i autokatalogen.no og det er det topp moderne logistikksenteret i Enköping p? hele 33.000 m2 som i hovedsak forsyner det norske og svenske markedet. KGK Logistikksenter har hele 300 000 leveranser per ?r, med totalt over to millioner ordrelinjer. Logistikksenteret er milj?- og kvalitetssertifisert i henhold til ISO 14001:2004 og ISO 9001:2008. I tillegg har KGK Norge et p?fyllingslager i Oslo for ? ekspedere hasteordrer. ?V?rt effektive logistikk konsept bidrar til merverdi og l?nnsomhet for v?re kunder og leverand?rer gjennom ? hele tiden tilby effektiv h?ndtering av varer?, avslutter Erik Eidem.
KGK er distribut?r for verdens ledende produsenter av tekniske h?ykvalitets produkter innen bil- og maritim sektor. KGK er en familiebedrift med 60 ?r i bransjen og har 933 ansatte. Konsernet opererer i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen med en omsetning p? ca. tre milliarder svenske kroner. KGK er markedsleder i Norden og representerer over 100 merker som Hella, ZF, Calix, Dräger, NGK, VDO, Webasto, Thule, Zirkona og Suzuki. Mer informasjon om KGK produkter for det norske markedet er tilgjengelig p? nettstedet: www.kgk.no
01980

Authors
Tags , , ,

Related posts

Top