Nordmenn p? Europa-toppen i snoking f?r f?rste date: ?tte av 10 nordmenn s?ker opp daten p? nettet

Tall fra den europeiske referansestudien LoveGeist, gjennomf?rt av TNS p? vegne av Match.com, viser at nordmenn er av den nysgjerrige sorten. Vi topper statistikken n?r det gjelder ? s?ke opp informasjon om daten v?r. Fremveksten av sosiale medier gir oss nye kanaler ? snoke i, og unders?kelsen viser at vi bruker Facebook og Google til ? finne spennende informasjon om v?r kommende date. Kanskje ikke like overraskende for alle – single kvinner er mer nysgjerrige enn menn!
Unders?kelsen viser at de fleste av oss gjerne vil finne ut mest mulig om daten v?r f?r det f?rste stevnem?tet finner sted. Hele ?tte av 10 nordmenn (78 prosent) s?ker opp personen f?r f?rste m?tet. 61 prosent snoker p? Facebook, 39 prosent gj?r et Google-s?k, og 12 prosent saumfarer Instagram etter bilder. Tallene viser at kvinner er mer aktive p? s?kefronten enn menn, b?de p? Facebook (68 prosent vs. 55 prosent) og Google (45 prosent vs. 34 prosent).
Unders?kelsen viser ogs? at det heller ikke er snakk om et raskt s?k. I gjennomsnittet bruker single nordmenn litt under en time p? ? skaffe seg en oversikt over daten f?r f?rste stevnem?te.
?Nordmenn er flittige brukere av mobilteknologi og smarttelefoner, og er generelt flinke til ? benytte seg av online-tjenester. Tallene fra denne unders?kelsen bekrefter dette, og viser hyppig bruk av teknologi ogs? n?r det gjelder dating. Funnene viser at nordmenn er nysgjerrige p? sin date, og en gjensidig interesse i ? finne ut mer om hverandre er et godt utgangspunkt for et f?rste m?te,? sier Anna Bofeldt i Match.com.
Hva er vi mest nysgjerrige p??
Noks? forventet finner vi profilbilder, alder og interesser p? topp tre-listen over hva vi ser etter n?r vi s?ker opp daten v?r p? nettet. Kvinner skiller seg imidlertid ut fra menn ved at hele seks av 10 er interessert i ? vite mer om jobben og utdannelsen til sin potensielle partner, mens menn mer er opptatt av ? finne ut hvor daten bor (51 prosent). Videre ?nsker single kvinner ? se om de har noen felles kjente (57 prosent), noe menn er mindre opptatt av. Til sist kan man merke seg at b?de kvinner og menn er opptatt av det visuelle, halvparten av oss titter p? bilder p? nettet f?r vi m?ter daten v?r ansikt til ansikt.
P? s?ketoppen i Norge:
Kvinner:
Alder (78 prosent)
Profilbilder (74 prosent)
Interesser (72 prosent)
Jobb og utdannelse (64 prosent)
Felles venner (57 prosent)
Andre bilder (50 prosent)Menn:
Profilbilder (77 prosent)
Alder (73 prosent)
Interesser (70 prosent)
Hjemby (51 prosent)
Andre bilder (49 prosent)
Jobb og utdannelse (46 prosent)

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anna Bofeldt
Tlf: +46 70 630 93 53
e-post: [email protected]

Fakta om unders?kelsen
*LoveGeistTM, den ?rlige europeiske referansestudien om single og dating. Unders?kelsen er gjennomf?rt online av TNS Sofres p? vegne av Meetic Group mellom 29. oktober og 23. november 2012. 10 561 voksne single mellom 18 og 65 ?r i syv europeiske land (Frankrike, Tyskland, Italia, Nederland, Norge, Spania og Sverige) har v?rt med i unders?kelsen. 1 508 norske respondenter utgj?r det representative utvalget. Single defineres som personer som ikke er i et forhold, uavhengig av deres sivilstatus. Ved analysen er dataene n?ye m?lt for ? reflektere sammensetningen av antall single per land basert p? alder og kj?nn. Ved beregning av statistikk p? europeisk niv? har landenes st?rrelse og innbyggertall blitt tatt i betraktning.
Om Match.com
Match.com ble grunnlagt i USA i 1995 og har v?rt p? det nordiske markedet siden 2002. Vi finnes i 25 land og tilbyr v?re medlemmer den beste m?ten ? treffe en date p?. I Norge tar 12 000 medlemmer kontakt med hverandre hver dag. Match.com Norge er en del av IAC/InterActiveCorp. IAC er et internasjonalt markedsledende selskap i internettbransjen som omfatter mer enn 150 ulike varemerker og produkter. Se www.match.no for mer informasjon.

Authors

Related posts

Top