Omorganisering av Telenors kundeservice

(Fornebu, 9. april 2014) Telenor Norge har i dag besluttet ? legge ned kundeservice p? Finnsnes, som har 50 ansatte. Disse vil f? tilbud om ny jobb andre steder i Telenor.
Beslutningen om ? legge ned kundeservice p? Finnsnes kommer som en konsekvens av endringer i markedet. Telenor Norge er i en situasjon hvor inntektene reduseres, som f?lge av prisnedgang p? mobilsiden og f?rre kunder med fasttelefon. Rask utvikling av nye tjenester og produkter stiller ogs? stadig st?rre krav til kompetanse og utvikling hos v?re kundeservicemedarbeidere. Telenors egne erfaringer og internasjonale analyser viser at kundesentre med mer enn 100 medarbeidere gir best kvalitet og mest effektiv drift. Telenor ?nsker derfor ? satse p? f?rre og st?rre kundesentre enn i dag.
– Det er ingen lett beslutning ? legge ned kundeservice p? Finnsnes. Vi har 50 flinke medarbeidere der, som har gjort en sv?rt god jobb for Telenor. Samtidig er det slik at Finnsnes er v?rt minste kundesenter, og vi har ikke klart ? rekruttere nok nye medarbeidere dit de siste ?rene. Dette gj?r at vi mener det er riktig ? legge ned kundesenteret p? Finnsnes n?, sier Berit Svendsen, administrerende direkt?r i Telenor Norge

Samler kompetansen p? st?rre kundeservicesentre

– Utviklingen i telekommarkedet g?r sv?rt raskt, og i dag har flertallet av kundene v?re en smarttelefon med tjenester vi ikke kunne dr?mme om for f? ?r siden. Dette er veldig spennende, og vi er glade for ? kunne ta med kundene v?re p? denne reisen inn i kommunikasjonsfremtiden. Samtidig stiller det stadig st?rre krav til oppl?ring og kompetanse hos v?re medarbeidere. Dette klarer vi lettere ? s?rge for p? st?rre avdelinger, hvor oppl?ring og utvikling kan gjennomf?res mer effektivt, sier Berit Svendsen.
De ansatte p? Finnsnes f?r tilbud om jobb andre steder i Telenor, for eksempel i Harstad. Etter omstillingen vil Telenor Norge ha totalt 8 kundeservicesentre som besvarer henvendelser fra privat- og bedriftskunder. Disse ligger i Harstad, R?rvik, Kongsvinger, Gj?vik, Fornebu, Skien, Kristiansand og Stavanger.

Gode overgangsordninger

For ? ivareta den kompetansen Telenor Norge har, vil alle ber?rte ansatte f? tilbud om jobb andre steder i Telenor. Ansatte som ikke har mulighet til ? begynne ? jobbe et annet sted vil f? tilbud om sluttpakker, samt bistand i arbeidet med ? f? ny jobb utenfor Telenor.
– Det er sv?rt viktig for oss ? understreke at vi ?nsker ? ta med oss videre v?re flinke kolleger p? Finnsnes, og vi h?per at flest mulig vil takke ja til ? jobbe andre steder i Telenor. De av v?re medarbeidere p? Finnsnes som ?nsker ? pr?ve ut arbeid ved en annen kundeserviceavdeling og ukependle f?r mulighet til ? gj?re det i 6 m?neder. Dersom de ikke ?nsker ? jobbe videre p? nytt sted vil de fortsatt motta sluttpakke, sier Berit Svendsen.
Kundeservicesenteret p? Finnsnes vil bli lagt ned 1. juli.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Kommunikasjonsdirekt?r i Telenor Norge
Torild Lid Uribarri: mobil 911 55 381
[email protected]

Telenor Norge er landets st?rste leverand?r av tele- og datatjenester. Via v?rt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredb?nd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger ogs? tjenester til andre telekom-operat?rer.Vi har 4200 medarbeidere fordelt p? over 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret v?rt ligger p? Fornebu i B?rum. 00260Send som e-post

Authors

Related posts

Top