Reisefeber lanserer Norges f?rste digitale reisebyr?

Reisefeber lanserer Sveriges f?rste digitale reisebyr?. Nettstedet er unikt i sin struktur og skiller seg fra ?vrige reisenettsteder ved helt og holdent ? ta utgangspunkt i kundene og deres atferd p? nettet. Alt fra startsiden til spesifikke reisepakker er personlig tilpasset hver kunde. Inspirasjon, valgfrihet, personlighet og nytenkning er stikkordene som ligger bak nye Reisefeber.
? Vi vil gj?re det litt enklere for kundene v?re ? finne sin egen, personlige reise og samtidig v?re i trygge hender. Nettstedet er bygget ut ifra hvordan Internett fungerer og hvordan vi som konsumenter ter oss p? nettet. Alle reiseforslag som presenteres, er tilpasset etter hvordan kunden s?ker p? nettet, hvordan man har reist tidligere eller hvilke reiser man har bestilt tidligere. Hver kunde m?ter sitt eget Reisefeber, sier Krister Bergström, Online-sjef i Resia Travel Group.
Norges eldste reisenettsted
Reisefeber startet opp i 1998 og ble raskt den f?rste og st?rste reisebloggen, der nordmenn beskrev sine reiser for hverandre. Snart ble Reisefeber det f?rste komplette reisenettstedet i Skandinavia der kunder kunne bestille b?de flybilletter, hotell, leiebil og forsikring. ?ret etter kom muligheten til ? bestille billetter til underholdning og arrangementer i andre land. Siden har nettstedet utviklet seg suksessivt gjennom ?rene, i egen regi og med egen teknikk.
Med det nye nettstedet har selskapet startet helt p? ny. Det er bygget i et framtidsperspektiv, ut ifra hvordan folks reisevaner endres, hvordan de reisende agerer p? nettet og hvordan teknologi og tekniske l?sninger utvikles.
? Fra start til m?l har prosjektet tatt oss tolv m?neder. Vi begynte med blanke ark og har n? lagt opp alt med utgangspunkt i kundenes behov og ?nsker. Vi har gjort mengder av intervjuer. Alle grensesnitt og all informasjonsflyt, all teknikk, all sidestruktur og alt innhold tar utgangspunkt i kundene v?re og hvordan nettet fungerer. Reisefeber er mer enn et reisenettsted ? det er en livsstil, sier Krister Bergström.
Den sterkeste reisetrenden: valgfrihet og skredders?m
I reiselivsbransjen generelt g?r hovedtrenden i retning av at kundene ?nsker fleksibilitet og frihet til ? kunne utforme reisen sin selv. Reiser har blitt en viktig del av folks personlige varemerke, og ingen vil v?re vanlig ? reisen skal v?re unik og personlig. Interessen for individuelle pakkereiser ?ker raskere enn for den tradisjonelle chartervirksomheten, men ogs? innen charter g?r trenden mot st?rre fleksibilitet og ?kt valgfrihet.
? Det blir stadig viktigere for kunden ? kunne velge selv. Det handler ikke bare om at kunden ?nsker ? kunne sette sammen en egen pakke med fly og hotell. Vi ser ogs? en ?kt ettersp?rsel etter muligheten til ? kunne legge til en opplevelse, en musikal, et sportsarrangement eller en sightseeing. Eller bestille en leiebil og/eller transfer fra flyplassen. P? Reisefeber.no kommer vi gjerne med forslag, inspirasjon og ideer ? s? kan kunden skreddersy sin egen reise, sier Krister Bergström.
Muligheten til ? tilby et bredt sortiment og samtidig kunne foresl? en tilpasset reise er en av Reisefebers viktigste kundefordeler. Det er signifikant at reisene har h?y relevans og er tilpasset hver enkelt kunde. Men ogs? den som vil bestille et cruise, en helt ferdigsydd chartertur til solen eller en billig tur mellom Stockholm og G?teborg, kan finne reisen sin p? Reisefeber.
Mest bestilt p? Reisefeber i 2014
Pakke
1. London
2. Barcelona
3. Praha
4. Roma
5. Berlin
Musikal
1. Phantom of the Opera
2. The Lion King
3. Mamma Mia!
4. We Will Rock You
5. Thriller ? Live
Sportsarrangement
1. PSG
2. FCB
3. Arsenal
4. Milan
5. Chelsea
Opplevelse
1. Harry Potter Warner Bros. Studio Tour (London)
2. Chelsea Flower Show (London)
3. Den spanske rideskole (Wien)
4. Moulin Rouge (Paris)
5. Afternoon tea (London)

For mer informasjon, kontakt gjerne:
Krister Bergström, Online-sjef, Resia Travel Group
Tlf.: + 46 70 352 56 22 ? E-post: [email protected]
Ingela Schönning, kommunikasjonssjef, Resia Travel Group
Tlf.: + 46 761 10 97 36, eller e-post: [email protected]

Reisefeber.no ble etablert i 1998 og er Norges ledende digitale reisebyr? p? nettet. Reisefeber tilbyr alt fra pakkereiser til flybilletter, hotellopphold og billetter til underholdning og arrangementer. Kundene kan fritt velge om de vil bestille en ferdig pakkereise eller ? sette sammen sin egen personlige reise. Reisefeber fins ogs? i Sverige og Danmark.
Reisefeber er et varemerke innen Resia Travel Group AB. I Resia Travel Group AB inng?r datterselskapene Resia AB og Bengt-Martins AB samt varemerkene Reisefeber, Hyttespecialisten, Cruise Market, Box Office, Arte Udland, Ticket Service og Flygofar. Resia Travel Group omsetter for cirka fire milliarder kroner og har over 500 medarbeidere med hovedkontor i G?teborg.

Authors
Top