Data

Richard Wiger (27) fra Bergen skal sitte i Telenors ekspertpanel

(Bergen, 7. mars 2014) Telenorbutikken p? Lagunen Storsenter er blant landets f?rste n?r Telenor ?pner 77 nye butikker i Norge. I forbindelse med ?pningen av den nye butikkjeden har Telenor satt sammen et ekspertpanel best?ende av landets mest avanserte mobilbrukere. En av de utvalgte er 27 ?r gamle Richard Wiger fra Bergen.

Han fikk ogs? ?ren av ? ?pne den splitter nye Telenorbutikken p? Lagunen Storsenter sammen med lederen for Mobil i Telenor, Bj?rn Ivar Moen.

– Som storbruker av mobiltelefon synes jeg det er spennende ? kunne delta i ekspertpanelet til Telenor og dele mine erfaringer, sier Richard Wiger fra Bergen.

Wiger er invitert til en innovasjonsdag p? Telenors hovedkontor p? Fornebu sammen med 9 andre mobilkunder fra hele Norge. Her vil han delta i samtaler med Telenors eksperter om fremtidens mobiltjenester.

Bruker telefonen til alt
Wiger kan med rette kalles en storbruker. Han er faktisk en av de med h?yest forbruk av data i hele Hordaland. Han sender blant annet mellom 200 og 300 meldinger om dagen.

– Jeg bruker telefonen til absolutt alt. Den f?lger meg p? trening, jeg bruker den n?r jeg lager mat, skriver handlelister og til generell administrasjon av livet mitt. S? bruker jeg den selvsagt til mail, musikk, YouTube, nedlasting av programmer, Facebook, Twitter, Instagram og Netflix. Jeg har 73 apper p? telefonen, forteller Wiger.

Bj?rn Ivar Moen, leder for Mobil i Telenor, synes det er spennende ? h?re hva superbrukere som Richard Wiger tenker om fremtidens mobiltjenester.

– Telenor har tjenesteutviklere og ingeni?rer i toppsjiktet, men det er kundene som avgj?r hvilke produkter og tjenester som vinner innpass i markedet. Derfor er det viktig for oss ? v?re i dialog med kundene v?re, og de mest avanserte mobilbrukerne sitter med en unik innsikt som er sv?rt nyttig ? l?re av, sier Moen.

Avansert bruk krever avanserte butikker
Telenor ser en klar fordel med ? komme tett p? kunden i butikk i stedet for at all kundekontakt skjer over nettet. Moen forteller at avanserte tjenester og smart mobilbruk gj?r at flere ?nsker butikker som tar kundene p? alvor.

– Internett gir gode muligheter for selvbetjening og hjelp, men kundene ?nsker i tillegg ? sjekke ut nye modeller, f? personlig hjelp til hvilket abonnement de trenger og hva slags mobil som passer best til eget forbruk. Det er faktisk flest avanserte kunder som benytter seg av mulighetene for r?d og veiledning i butikk, sier Bj?rn Ivar Moen.

Moen mener at butikkene inviterer til utforskning og lek.

– Butikken er ogs? et sted for relasjoner med eksisterende og potensielle kunder. Det nye konseptet tar kundenes behov p? alvor, og det skal v?re et rom for noe mer enn salg. Alle modellene er koblet til nettet og kundene skal kunne erfare hvordan produktene og tjenestene virker allerede mens man er i butikk. Telenorbutikken skal v?re et rom for utforskning og lek med det nyeste innen mobilteknologi og god kunder?dgivning, sier Moen.

I tillegg til Telenorbutikken p? Lagunen Storsenter ?pnes det denne uken butikker p? f?lgende steder:

Br?nn?ysund, Havnesenteret
Bergen Storsenter
Vestkanten, Loddefjord
?sane Senter
Galleriet, Bergen
?yrane Torg, Indre Arna
Kleppest? Senter
Sletten senter
Laksev?g senter
Telenor Norge er landets st?rste leverand?r av tele- og datatjenester. Via v?rt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredb?nd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger ogs? tjenester til andre telekom-operat?rer.Vi har 4200 medarbeidere fordelt p? over 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret v?rt ligger p? Fornebu i B?rum. 38600

Similar Posts