Data

Skiltkluss i Bod? ble riksdekkende nyheter

Nye butikkskilt er vanligvis ikke det som preger nyhetsbildet. Men stokker man om litt p? bokstavene i et kjent og kj?rt merkenavn, kan veien til spaltene likevel bli kort.
Elkj?ps varehus i Bod? monterte nylig sitt splitter nye skilt over inngangen til butikken – en hendelse man skulle tro ville g? relativt up?aktet hen.
Men en skiltmont?r som var litt for rask p? labben, og en tilfeldig forbipasserende med et mobilkamera, gjorde at Bod?-butikken plutselig ble riksdekkende nyheter
– Mont?ren som hang opp skiltet ville se om alt passet og satte f?rst alt p? plass uten ? tenke p? rekkef?lgen. Skiltet kan ikke ha hengt slik i mer enn noen f? minutter, men noen rakk alts? ? knipse et bilde av det hele likevel, sier varehussjef ved Elkj?p Bod?, Michael Hanssen.
Bildet havnet etter hvert p? Facebook og ble senere snappet opp av TV 2s nettsider, VG.no og ABC Nyheter, som alle syns bokstavklussingen var av det artige slaget.
– Det at man ikke greier ? konsentrere seg hundre prosent og kanskje bommer litt i n?rheten av s? mange knakende gode tilbud og spennende produkter, g?r det saktens an ? ha forst?else for, sier kommunikasjonssjef i Elkj?p, ?ystein Schmidt.
Elkj?p er et av Nordens st?rste handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskaps?ret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner.
Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, F?r?yene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.
Alle de 285 varehusene i Norden f?r i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping p? 100.000 kvadratmeter.
Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkj?p-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail – en av Europas st?rste forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy