Software Innovation inntar den svenske banksektoren

N?r Amanda Duesund entrer podiet p? Distansehandel Norges V?rsamling 14. mars, b?r norske netthandlere spisse ?rer: Facebook er den perfekte markedsf?ringskanalen, er hennes budskap.
Dette er det for f? norske e-handlere som har f?tt ?ynene opp for.
? S? langt er det ikke s? mange her i Norge som har funnet en kreativ m?te ? utnytte Facebook-connect-knappen p?. Vi er fortsatt i tidlig fase sammenliknet med hvordan amerikanske annons?rer utnytter Facebook, sier Amanda Duesund.
Hun har ett og annet ? l?re bort. Som Client Partner i Facebook Global Marketing Solutions arbeider hun med annons?rer og mediebyr?er i Norge, Sverige og Finland. Hun bes?ker ogs? selskaper for ? jobbe sammen med de ansatte og inspirere dem til ? tenke p? selskapet sitt som et sosialt nettverk. Hun hjelper ogs? med ? analysere kampanjeresultater for ? finne optimaliserte mediel?sninger.
? Det gjelder ? bygge en tilstedev?relse p? Facebook og ? forst? hvordan Facebook-annonsering kan bidra til ?kt merkevareverdi og ikke minst f?re til salg.
? Facebook er den sosiale plattformen der folk bruker mest tid, s? vel p? data som p? mobilen. Det er her bedriftene ogs? b?r v?re. Forskjell i alder mellom ulike kundegrupper er ingen hindring. Tvert om, gjennom Facebook kan enhver bedrift n? sin spesifikke m?lgruppe, sier Amanda Duesund:
? Hvis du selger barnekl?r p? nett, kan du rette reklamen din mot kvinner i Norge som har barn mellom 0?3 ?r, og velge ? vise en annen annonse til dem som har barn mellom 4?12 ?r.
? Du kan vise bryllupsannonser til alle kvinner som er forlovet p? Facebook. Og skal du selge kl?r til eldre kan du spesifisere at annonsen bare skal vises de over 60 ?r ? og i Norge vil det si ca. 220 000 mennesker.
? Jeg er overbevist om at selskaper har mye ? hente p? ? tenke i disse baner. Se bare for eksempel p? suksessen bak Spotify der vi deler musikk med v?re venner, p? Netflix der vi deler filmer med v?re venner eller p? 1-800-Flowers nettbutikk som virkelig utnytter Facebook-plattformen, sier Amanda Duesund.
H?r mer p? V?rsamlingen p? Soria Moria 14. mars.

Distansehandel Norge er bransjeorganisasjon for E-handlere i Norge, og har etablert og styrer godkjenningsordningen Trygg E-handel. Organisasjonen er bransjens taler?r og forbrukernes garantist for seri?s og kundevennlig handel.
Med distansehandel menes alle handelsformer der kj?per og selger ikke m?tes fysisk. Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.

Authors

Related posts

Top