Telenor vant fram i klagesak

(Fornebu, 22. april 2014) Forbrukerombudet sl?r i dag fast at One Call bryter markedsf?ringsloven n?r selskapet benytter slagordet ?like bra ? bare billig?, og at One Call m? slutte ? bruke slagordet.

Telenor har reagert sterkt p? at One Call s? lenge har f?tt lov ? drive slik villedende markedsf?ring.
– One Call har gjennom sin markedsf?ring over urovekkende lang tid villedet kundene. Vi ser frem til at ogs? One Call fremover skal f?lge markedsf?ringsloven og at de n? endrer innholdet i sin markedsf?ring. Feilinformasjonen har p?g?tt altfor lenge, og b?r oppheves umiddelbart, sier leder for Mobile i Telenor, Bj?rn Ivar Moen.
FO: One Call bryter loven
I en pressemelding fra Forbrukerombudet uttaler forbrukerombud Gry Nerg?rd som f?lger:
?Reklamen gir inntrykk av at det er akkurat like bra ? v?re One Call-kunde som ? v?re kunde hos en av de andre operat?rene, bare at det er billig. Dermed undersl?r den fordeler hos konkurrentene, blant annet 4G, som One Call per i dag ikke har. Dette er et brudd p? markedsf?ringsloven.?
Mangler tjenester
– 4G er bare ett eksempel p? at One Call definitivt ikke er ?like bra? som Telenor, i tillegg kan One Calls mangel p? tjenester som HD Voice og Min Sky fremheves, videre Telenors servicetjenester som lengre ?pningstider p? kundeservice og Telenor-butikker landet over, sier Bj?rn Ivar Moen.
Dette er andre gang One Call f?r korreks for slagordet sitt. I september i fjor slo N?ringslivets Konkurranseutvalg enstemmig fast f?lgende: ?Kampanjen ?Like bra ? bare billig? er udokumentert og utilstrekkelig konkretisert, og derfor villedende.?

I september 2012 sendte Telenor klage til Forbrukerombudet p? One Calls markedsf?ring, men klagen ble ikke behandlet. I februar i ?r sendte Chess inn klage til Forbrukerombudet om samme sak. Forbrukerombudet har n? behandlet klagen, og konkludert med at markedsf?ringen til One Call er villedende. I sin redegj?relse for dette, viser Forbrukerombudet til Telenors klage.

Les pressemelding om saken hos Forbrukerombudet

Telenor Norge er landets st?rste leverand?r av tele- og datatjenester. Via v?rt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredb?nd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger ogs? tjenester til andre telekom-operat?rer.Vi har 4200 medarbeidere fordelt p? over 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret v?rt ligger p? Fornebu i B?rum.

Authors

Related posts

Top