Vil ha flere seniorer p? nett

Den tidligere QuestBack-sjefen Ivar Kroghrud forteller i et intervju med New York Times hvordan han lyktes bedre med kommunikasjon etter han lagde en brukermanual p? seg selv.

QuestBack er f?rst og fremst kjent for online sp?rreunders?kelser og sp?rreskjema, men det norske selskapet har ogs? vokst til ? bli ett av verdens fremste innen Enterprise Feedback Management. Mye av ?ren for den veksten tilfaller Ivar Kroghrud, som n? er Lead Strategist i selskapet.
I et intervju om lederstil i ?rverdige New York Times avsl?rer Kroghrud at noe av hemmeligheten med ? lykkes er ? gj?re det enkelt for andre ? vite hvordan de skal kommunisere med deg.
Kroghrud laget rett og slett en ?brukermanual? p? én side om seg selv, der han forteller at han blant annet liker ?rlige direkte tilbakemeldinger, og at ideer alltid er velkomne s? lenge de er rotet i ekte engasjement.
– ?rsaken til at jeg gjorde det er at jeg ville korte ned l?ringskurven til dem jeg jobber med. N?r de f?r en slik ?How to-guide? f?rste dagen er det mye enklere for dem ? forst? hvordan vi kan samarbeide og hvor ?pen jeg er for forslag, sier Kroghrud i intervjuet.
Chief Ironing Officer
Intervjuet viser ogs? noen av Kroghruds tanker om hvordan en lykkes ? lede et selskap i vekst. Han mener en m? se p? seg selv som probleml?ser for medarbeiderne ? en ?Chief Ironing officer? ? som tar seg av det som m?tte v?re av kr?ll og uorden. Kroghrud deler ogs? noen tanker som de fleste kan ha nytte av n?r de utformer neste medarbeiderunders?kelse.
– I et selskap som vokser fort er det lett ? henge seg opp i alt som ikke fungerer. Hvis en lar folk henge seg opp i problemene er det lett at de blir lite produktive, derfor er det viktig ? stille sp?rsm?l som ?Hva hindrer deg i ? gj?re en enda bedre jobb? Hva bruker du tid p? som du f?ler at du ikke burde bruke tid p??? Slike sp?rsm?l er enkle ? stille og enkle ? forholde seg til, sier QuestBack-strategen.
Her kan du lese hele intervjuet i sin helhet.
Om QuestBack
QuestBack AS er Europas ledende tilbyder av Enterprise Feedback Management, online survey og andre webbaserte tjenester for relasjonsutvikling gjennom innhenting, analyse og oppf?lging av forretningskritisk informasjon.
QuestBack er et norsk selskap med kontorer i totalt 19 land. Hovedkontoret ligger i Oslo. Selskapet betjener i dag over 5000 kunder p? tvers av alle bransjer og industrier.

Authors

Related posts

Top